بک لینک چیست

بک لینک در واقع قرائت فارسی عبارت backlink به معنای پیوندهای دریافتی یک سایت است. به زبان ساده به لینک شما در سایت دیگر، بک لینک می گویند.

اگر سایت a به سایت b لینک بدهد، بک لینک سایت b همان لینک ثبت شده در سایت a است. گوگل ترجمه فارسی عبارت backlink را پیوند دریافتی می داند.

بک لینک های یک سایت یکی از موارد مهمی است که گوگل در هنگام چینش نتایج جستجوی خود آن را در نظر می گیرد. تعداد بک لینک های یک سایت هرچه بیشتر باشند و از سایت های معتبرتری به سایت شما داده شده باشند بیشتر می توانند در بالاتر دیده شدن سایت شما در نتایج جستجوی گوگل اثر مثبت بگذارند.

بک لینک

یکی از راه های افزایش تعداد بک لینک های سایت خرید بک لینک است. روش دیگر نیز درج مطالب مفید در سایت است به شکلی که دیگران داوطلبانه به سایت شما لینک دهند. روش های افزایش بک لینک متنوع هستند و به تکنیک افزایش لینک های داده شده به یک سایت در اصلاح لینک بیلدینگ می گویند. برخی در اینترنت بدون داشتن اطلاعات دقیق به جستجوی بک لینک رایگان می پردازند. غافل از اینکه در صورت مجانی بودن ثبت لینک در یک سایت یا صفحه به تدریج تعداد لینک های خروجی آن بالا رفته و در عمل صفحه با خطر اسپم شدن یا جریمه شدن در گوگل مواجه خواهد بود. در خوشبینانه ترین حالت تهیه لینک از سایتی که بک لینک مجانی ارایه می دهد با ایجاد یک صفحه ی خالی و درج لینک در آن تفاوتی ندارد. زیرا سایت و یا صفحه ای دارای ارزش برای ثبت لینک خواهد بود که دارای رنک مناسبی باشد. حال اینکه بالابودن تعداد لینک های ثبت شده در یک صفحه کاهش شدید رنک آن را بدنبال دارد.

بک لینک فروشی در ایران تقریبا از سال ۸۸ اغاز شده و متاسفانه در طی این مدت کلاهبرداران و متقلبین زیادی نیز اقدام به فروش لینکهای تقلبی و دروغ پردازی و اغراق بیش از حد در این زمینه نموده اند.

امیدوارم این مطلب موجب آشنایی بیشتر شما با مبحث بک لینک شده باشد. منتظر پست های بعدی من در سئو زبرا باشید.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *