مکانیسم اثر بک لینک در رتبه بندی سایت ها

بک لینک ها ی یک سایت یکی از مهمترین موارد مورد ارزیابی گوگل در شناسایی موضوع و اعتبار یک سایت است. اگر مایلید جزییات بیشتری در این زمینه بدانید، سئو زبرا را در این مقاله همراهی کنید.

بک لینک ها در واقع همان لینک های داده شده به سایت شما در سایر سایتهاست. همانطور که قبلا بیان کردیم هر چه تعداد و کیفیت لینک های داده شده به یک سایت بیشتر باشد آن سایت در نتایج جستجوی گوگل بالاتر از رقبا دیده می شود. علت این امر این است که گوگل سعی بر آن دارد که جهت کسب رضایت مخاطبان خود، در چیدن سایت ها در صفحه نتایج جستجو حداقل دو مورد اساسی را مورد توجه قرار دهد:

  1. نمایش مرتبط ترین سایت ها به موضوع مورد جستجو
  2. نمایش سایت های با کیفیت و معتبر و نه سایت های اسپم و بی ارزش

گوگل در واقع با بررسی بک لینک های یک سایت به نحو مطلوبی این دو ویژگی سایتها را مورد ارزیابی قرار می دهد.

شناسایی موضوع سایت ها:

گوگل با بررسی عنوان لینک، alt و  Title لینک های داده شده به یک سایت سعی در شناسایی موضوع سایتی می کند که به آن لینک داده شده است. به عنوان مثال وقتی شما در وبلاگ شخصی کلاس خود به وبلاگ دوست خود با عنوان “شعرهای طنز” لینک می دهید، گوگل موضوع وبلاگ دوست شما را حول و حوش “شعر” و “طنز” می داند و در جستجوهای مرتبط با این دو موضوع آن را دارای ارتباط بیشتری دانسته و بالاتر نشان می دهد.

شناسایی اعتبار سایت ها:

این مورد را با ذکر مثال توضیح می دهیم. تصور کنید تعداد ۱۰۰ سایت در مورد موضوع سنجش و کنکور در اینترنت وجود دارد. اعم از وبلاگ های دانش آموزی و سایت های تبلیغاتی، آموزشی و خود سازمان سنجش. به نظر شما به کدام یک از این سایت ها لینک های بیشتری داده می شود؟ سایت سازمان یا وبلاگ های متفرقه؟

گوگل با شناسایی تعداد سایت هایی که به هر کدام از این ۱۰۰ سایت لینک داده اند و همینطور کیفیت سایت های لینک دهنده، تصمیم می گیرد که کدام یک را بالاتر از دیگران در نتایج جستجوی خود نشان دهد. طبیعتا به سایت سازمان، لینک های بسیار با کیفیتی داده می شود. لینکهایی که از سایت سایر سازمانها با اعتبار بالا به آن داده می شود، در مقابل، وبلاگ ها و سایت های تبلیغاتی لینک های به مراتب کم کیفیت تری خواهند داشت.

این معیارهای دقیق و فنی است که موتور جستجوی گوگل را به یکی از برترین موتور جستجوهای جهان تبدیل کرده است. موتور جستجویی که بجای تمرکز بر روی مباحث تبلیغاتی و غیر حرفه ای، مدام بروی ارتقای الگوریتم خود جهت ارایه دقیقترین جستجوها کار می کند.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *