تاریخچه بک لینک

از همان ابتدای فعالیت گوگل، بعنی موتور جستجویی که ارزش و اهمیت سایت ها و رتبه بندی آن ها را بر اساس الگوریتمی که مبنای آن را لینک های داده شده و لینک های گرفته شده توسط هر سایت تشکیل می داد، وب سایت ها با دادن لینک های بیشتر به صفحات مهمتر و یا کاهش لینک های خروجی و افزایش لینک های ورودی خود سعی می کردند در نتایج گوگل بالاتر دیده شوند.

در ابتدا الگوریتم گوگل بسیار ساده تر از الگوریتم فعلی بود. اگر در خاطرتان باشد پدیده بمب گوگلی بر اساس همین رویه طراحی و اجرایی می شد. در واقع در مسایل مهمی مانند مسایل سیاسی و اجتماعی با تشکیل کمپین هایی از وبلاگ نویسان و مدیران سایتها خواسته می شد با عبارت خاصی به صفحه ای که ایجاد شده بود لینک بدهند. پس از مدت کوتاهی تعداد زیادی سایت به صفحه مزبور با آن عبارت خاص لینک داده بودند و در جستجوهای گوگل آن صفحه در صدر نتایج دیده می شد. در نتیجه از این طریق یک پیام سیاسی، فرهنگی، اجتماعی یا .. در راستای اهداف آن جنبش یا کمپین به عموم جامعه نشان داده می شد. به تدریج در ایران صاحبان سایت های درآمد زا به علت افزایش تعداد سایت های رقیب به سمت خرید بک لینک و تهیه لینک های پولی روی آوردند. طبیعی است که این امر با گذشت زمان و افزایش تعداد رقبا بیشتر کاربرد خواهد داشت. در حدود سالهای ۱۳۸۸ بود که اولین سایت های فروش بک لینک در ایران راه اندازی شدند. در آن زمان با خرید بک لینک در زمان کوتاه و با هزینه پایین سایت ها از میان رقبا خود را بالا می کشیدند.

امروزه با گذشت زمان و بالا رفتن رقابت ها و پیدایش سایت های جدید، با محتواهای متفاوت با سرمایه گذاران جدید در عرصه درآمد زایی و فروش از طریق اینترنت، طبیعتا بحث رقابت و ورود به صفحات بالا یا صفحه ی نخست گوگل، کار دشوارتری شده است. افزون بر این مساله گوگل سعی در شناسایی و جریمه کردن سایت هایی که به خرید بک لینک یا فروش آن می پردازند داشته است. فارغ از بحث این نکته که هرگز بطور قطع یک موتور جستجو قادر به شناسایی لینک های خریداری شده از لینک های طبیعی بطور صد در صدی نخواهد بود و سختگیری در این زمینه منجر به بروز اشتباهات در محاسبات گوگل و تضییع حقوق سایت ها خواهد شد، ورود به این مرحله کار خرید و تهیه لینک را دشوارتر و مستلزم دانش فنی بالاتر و هزینه ی بیشتر به نسبت سالهای گذشته کرده است.
به عنوان مثال سایت هایی به مانند فروم پرشین تولز به یکباره هزینه درج هر لینک در سایت خود را از ۱۰۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان افزایش داد. در ادامه مباحث خود به مسایل و موارد مهمی که در خرید لینک باید مد نظر قرار دهید می پردازیم.


0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *